BiH i regionVijesti

Linčovanje Nataše Kandić: Mediji napali Kandić uz tvrdnje da “podržava teroriste”

Share

Srbijanski desničari protestovali su protiv nominacije Nataše Kandić i Fonda za humanitarno pravo (FHP) za Nobelovu nagradu za mir, a nemali broj srbijanskih medija napali Kandić uz tvrdnje da “podržava teroriste”, javlja u autorskom textu Filip Rudić, za BIRN u Beogradu. Sa indirektnim odobravanjem pojedini mediji pozdravljaju (“pozivaju”) na “eliminisanje” Nataše Kandić.

 

Grupa srpskih desničara protestovala je u petak, nakon što su dva američka kongresmena nominovala Natašu Kandić i FHP, koji dokumentuje zločine počinjene tokom ratova u bivšoj Jugoslaviji, za Nobelovu nagradu za mir za 2018. godinu.

Natašu Kandić su u petak oštro napale i provladine novine. Jedna od njih je čak objavila da ona “podržava teroriste”, zbog njenih aktivnosti kojima traži pravdu za ratne žrtve na Kosovu i u Bosni i Hercegovini.

 

Članovi desničarske grupe Zavetnici zalepili su plakate protiv Kandić s porukom “Nobelova nagrada za izdaju srpskog naroda” na zgradi u kojoj je smešteno nekoliko nevladinih organizacija u Beogradu.

“Mi smo odmah pozvali policiju… ali ona nije došla, čak ni nakon što su se (Zavetnici) razišli”, rekla je programska direktorka Građanske inicijative Bojana Selaković.

Dodala je i da se grupa od oko 30 demonstranata okupila ispred zgrade pred kojom je ostala oko pola sata i snimala ljude koji rade u prizemlju zgrade.

Medjutim, Zavetnici su došli na pogrešnu adresu, jer se FHP ne nalazi u toj zgradi, poznatoj kao Kuća ljudskih prava.

Reagovali su i srpski tabloidi koji su kritikovali nominaciju Nataše Kandić za Nobelovu nagradu za mir koristeći uvrede na etničkom osnovu i citirajući pretnje Vojislava Šešelja protiv nje.

Na naslovnoj stranici Večernjih novosti osvanuo je naslov “Podržava OVK, sada juri Nobela”.

“Kontroverzna aktivistkinja iz Beograda u srpskoj javnosti važi za vatrenog zagovornika isključive odgovornosti Srbije za ratna zbivanja devedesetih godina”, pišu Večernje novosti.

U tekstu se navodi da je Kandić podržavala Oslobodilačku vojsku Kosova, koja se borila za nezavisnost Kosova.

Za senatora Rodžera Vikera i kongresmena Eliota Engela, koji su uputili nominaciju, Večernje novosti pišu da su “antisrpski lobisti” i da je Engel poznat po lobiranju u prilog nezavisnosti Kosova.

Tabloid Informer, na svojoj naslovnoj stranici objavio je sliku Nataše Kandić pored koje piše “Šiptarija”.

Informer piše da je Kandić “gradila svoju karijeru na otvorenoj mržnji prema Srbima i svemu što je srpsko”.

Tabloid citira Šešelja, kome se u Hagu sudi za ratne zločine, da bi najbolje bilo da Nataši Kandić dodele nagradu “posthumno”.

Srpski telegraf, je takođe objavio izjavu Šešelja, koji je, kako piše tabloid, rekao da Natašu Kandić treba nataknuti na “glogov kolac”.

Srpski tabloidi su poznati po tome što redovno napadaju aktiviste za ljudska prava, novinare, kao i otvorene političke protivnike ili ličnosti koje se percipiraju kao politički protivnici Vučića.

Nedavno je provladina TV Pink objavila seriju izveštaja u kojima je novinarka Tamara Skrozza etiketirana kao “neprijatelj” vlade.

Organizacija Žene u crnom tuži Informer za klevetu, jer je aktivistkinje ove organizacije nazvao “najvećim stranim plaćenicima” u zemlji.