Vijesti

Presuda asocijalnom dezinformisanju javnosti: Sud utvrdio laži kontroverznog dnevnog biltena FR organizacije

Share

Opštinski sud u Sarajevu je, po tužbi Dubravka Čampara, nedavno donio presudu protiv medijske kuće Avaz – roto press. Presuda je donesena zbog klevete koju je, kako stoji u presudi, Sud izrekao zbog pisanja lista Dnevni avaz.

Presudom se, između ostalog, Dnevnom avazu nalaže da mora tužitelju Čampari isplatiti 5.000 KM odštete zbog klevete te da Avaz o svom trošku mora objaviti izreku presude u roku od 30 dana, pod prijetnjom prinudnog izvršenja. Dnevni avaz je, također, dužan Čampari nadoknaditi troškove postupka u iznosu od 2.724 KM. 

Presude se odnose na tekstove u kojima se mahom piše o slučaju ubistva Ramiza Delelića Ćele. Naime, u okviru predmeta koji se odnosi na ubistvo Ramiza Delalića istraga se vodi i protiv Nasera Keljmendija i Fahrudina Radončića.

Dubravko Čampara je u novembru 2014. godine podnio tužbu protiv Dnevnog avaza zbog klevete i naknade štete, a nakon niza klevetničkih navoda u tekstovima te dnevne novine, čiji je osnivač Fahrudin Radončić, predsjednik Saveza za bolju budućnost (SBB). Između ostalog, Avaz je 15. augusta 2014. godine objavio tekst pod naslovom “Ramiz Delalić Ćelo smetao Izetbegoviću, a ne Radončiću”. U navedenim tekstovima iznesene su tvrdnje koje predstavljaju neistine, a sve s ciljem da se njihovom objavom nanese šteta moralnom i profesionalnom ugledu tužioca Čampare, utvrdio je Sud.

Nadalje, presuda protiv Dnevnog avaza odnosi se i na tekstove objavljene 22. augusta pod naslovom “Ko će procesuirati majku SDA-ovog tužioca Čampare?”, zatim 29. augusta “Aljoša Čampara kao funkcioner odlučuje o državnim službenicima”. Dana 10. oktobra objavljen je tekst pod naslovom “Čampare preuzele i kompletnu policiju Kantona Sarajevo”, potom 16. septembra objavljen je tekst pod naslovom “Čampare dobivaju pare za članstvo u upravnim odborima”.

Kleveta je iznesena i u tekstu objavljenom 19. septembra u Dnevnom avazu pod naslovom “Tužioci će iznova izboriti pravdu za Turkovićeve žrtve”. Dnevni avaz je objavio neistine i u tekstu objavljenom 20. septembra pod naslovom “VSTV protiv Čampare vodi istragu zbog nezakonitosti”, zatim 25. septembra 2014. godine u tekstu “Saslušan zaštićeni svjedok koji strahuje za svoj život”. Neistiniti navodi su objavljeni i u tekstu od 1. oktobra 2014. godine u Dnevnom avazu pod naslovom “Bakir Izetbegović odgovarat će za politička ubistva i opljačkano blago”. Sud je utvrdio da su klevetnički navodi izneseni i u tekstu od 9. oktobra 2014. godine pod naslovom “Kako su mladi muslimani povjerili Čamparama resor pravosuđa i policije”.

Tuženi Avaz-roto press je u cjelosti osporavao na Sudu tužbeni zahtjev, međutim na Sudu je utvrđeno da je pisanje Avaza neistinito.

Dnevni avaz je i ranije izgubio na sudu nekoliko presuda po tužbama za klevetu, a gdje su oštećeni bili Aljoša Čampara i Rabija Čampara. Općinski sud u Sarajevu je prošle godine izrekao presudu protiv Dnevnog avaza, a po tužbi Aljoše Čampare, federalnog ministra unutrašnjih poslova.

Tako je 2015. godine i Rabija Čampara, majka Aljoše i Dubravka Čampare, dobila presudu protiv Dnevnog avaza. Tada je presudom naloženo da Avaz Rabiji Čampari na ime naknade štete zbog klevete mora isplatiti 4.000 KM, kao i nadoknaditi joj troškove postupka u iznosu od 3.819 KM.

Kleveta u vezi s kojom je Rabija Čampara podnijela tužbu protiv Avaza odnosi se na tekstove pod naslovom “Rabija Čampara uzela 150.000 maraka za prekovremeni rad” i tekst “MUP KS krije informacije o primanjima Rabije Čampare”, kao i neke druge tekstove.

Izvor: BiH mediji